Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie jest w trakcie realizacji umowy…
Opracowanie „Studium wykonalności budowy szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie” jest współfinansowane z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (ang. Connecting Europe Facility – CEF).
Studium ma na celu wskazanie najbardziej efektywnego, niezawodnego, zasobooszczędnego i realnego finansowo wariantu Projektu. Opracowanie określi dalsze działania związane z realizacją Projektu.
Uszczegółowi ono sformułowane w dokumentach planistycznych kierunki rozwoju, tj. rozwoju infrastruktury szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego, jego technologii, parametrów techniczno – funkcjonalnych i wynikających stąd niezbędnych nakładów finansowych na jego realizację i późniejszą eksploatację. Rozwiązanie zapewni wysoką zdolność przewozową w rejonie występowania „wąskich gardeł” na sieci tramwajowej w centrum. W szczególności Studium wskaże odpowiedź na pytanie jaka forma bezkolizyjnego transportu szynowego (przy współdziałaniu z innymi systemami transportu) zapewni uzyskanie oczekiwanych celów w zakresie jakości i standardów obsługi komunikacyjnej miasta, zwłaszcza komunikacją zbiorową. Najistotniejsze cele szczegółowe to:
- eliminacja “wąskich gardeł” na sieci tramwajowej,
- zwiększenie udziału transportu zbiorowego w podróżach w celu zapewnienia wysokiej jakości życia mieszkańców Krakowa,
- zwiększenie zdolności przewozowej komunikacji zbiorowej,
- skrócenie czasu podróży komunikacją zbiorową,
- podniesienie komfortu podróżowania środkami transportu zbiorowego,
- wykształcenie wygodnych i wydajnych, zintegrowanych węzłów przesiadkowych,
- uzyskanie wysokosprawnego systemu transportu dla znaczącego rozwoju społeczno-gospodarczego.